MarketingTroonrede 2018

25/09/2018

Winnaar PIM literatuurprijs 2017 Rob Beltman nu ook MarketingTroonredenaar 2018

Rob Beltman, de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 met zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’, spreekt op dinsdag 25 september de MarketingTroonrede 2018 uit. De stichting MarketingTroonrede heeft als doel om de marketingfunctie binnen alle typen organisaties kritisch te duiden en te versterken. Bovendien wordt gekeken hoe marketing steeds weer kan innoveren. Met PIM Marketing Literatuurprijs-winnaar Rob Beltman krijgt de MarketingTroonrede dit jaar een TroonRedenaar die in zijn recente boek ook zelf pleit voor een integrale rol van marketing in organisaties.

Rol van innovatie 

Naast de rol van marketing, zal de MarketingTroonrede ook ingaan op de rol van innovatie voor organisaties, producten en diensten. Professor dr. Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) zal  in zijn beschouwing op de MarketingTroonrede op dit fenomeen ingaan vanuit vier paradoxen die hij onderkent binnen marketing en innovatie.

MarketingTroonredenaar

De MarketingTroonrede wordt dit jaar voor de derde keer uitgesproken. De Stichting hoopt met deze derde editie recht te doen aan een traditie waarbij jaarlijks door een aansprekende CEO of Marketeer de MarketingTroonrede wordt uitgesproken. In voorgaande edities vervulden respectievelijk Robert van Houten (toenmalig CEO AGU Holding) en Inge Beckers (zelfstandig management consultant & specialist Employer Branding) deze eretitel.

Voor de editie 2018 heeft Rob Beltman toegezegd de MarketingTroonrede uit te spreken en te voorzien van een beschouwing daarop. Hierbij zal hij zeker ook ingaan op aspecten die hij in zijn prijswinnende boek naar voren brengt omtrent de ontwikkeling van het vakgebied en zijn visie daarop. Naast auteur is Rob Beltman expert op het gebied van Customer Engagement & Excellence en sinds februari 2018 tijdelijk als Marketing Director verbonden aan de Jaarbeurs te Utrecht.

MarketingTroonrede event 2018
De MarketingTroonrede wordt dit jaar uitgesproken op de vierde dinsdag in september (25-09). Dit event wordt in samenwerking met de kring Marketing & Digital en de Stichting MarketingTroonrede georganiseerd.

Programma, in de wapenzaal van het Kasteel

18:00 – Ontvangst met broodje
19:00 – Start van het event met de Marketing Troonrede
19:10 – Presentatie Professor dr. Henry Robben
19:35 – Presentatie Rob Beltman
20:00 – Pauze
20:15 – Lagerhuis debat
21:00 – Einde event /borrel Zolderbar (op eigen kosten)
22:00 – Einde avond

Tijdens dit event wordt alleen Nederlands gesproken.

Start evenement: 
25 sep 2018 - 19:00
Locatie: 
Nyenrode Business University - Wapenzaal
Straatweg 25
3621 BG Breukelen
Nederland
Kosten
Lid: 
10.00 EUR
Niet-lid: 
15.00 EUR
Student: 
0.00 EUR