MarketingTroonrede 2017: De Klant 4.0

28/08/2017

 

Hoe gaan wij onze digitale en mobiele marketingtoekomst vormgeven, uitvinden en begrijpen?
Online adverteren en bestellen zijn gemeengoed geworden. Search Engine Optimization, online advertising, webshops en webcare zijn zomaar een paar van de termen die het vakgebied rijker is geworden.
De connected wereld staat op het punt om de volgende fase binnen te gaan, waarin onze marketeers zullen moeten anticiperen op ingrijpende veranderende klanttrajecten.

Hoe geavanceerd de achterliggende digitale technologie ook is, de meeste ontwikkelingen zijn toch vooral vernieuwingen van bestaande middelen, media en kanalen. Maar hoe ervaren we het feit wanneer de supermarkt een belevingssupermarkt is geworden waarin het boodschappen doen een ‘uitje’ is geworden en de boodschappen standaard thuis worden afgeleverd? Van welk pleidooi moeten onze marketeers straks gebruik maken om hun klanten in de digitale economie te verleiden en de controle over het aankoopproces te behouden?

Hoe klantcentrisch bent U?

Op 12 september 2017 wordt De MarketingTroonrede 2017 uitgesproken door troonredenaar Inge Beckers; Marketing- en communicatieprofessional, auteur, interventie deskundige en ondernemer.
Ze zal daarbij ingaan op de ‘Age of the customer’ (Forrester Research, 2016). Niet alleen de middelen en media hebben het afnemersgedrag veranderd, maar de afnemer is zelf anders gaan kijken naar ondernemingen, hun producten en diensten. Afnemers zijn steeds mondiger en heel goed geïnformeerd. Dit vereist niet alleen een andere benadering van 'de afnemer', maar ook een vernieuwing van het vakgebied zelf.

https://www.nyenrodealumni.nl/nl/circle/innovatie-management/event/innov...